حضور مدیر بازرگانی و تیم فنی برند آک پروفیل در آذربایجان شرقی

بازرگانی سفیر ازجمله مجموعه های فعال صنعت در و پنجره کشور است که در زمینه فروش و عرضه پروفیل، یراق آلات و شیشه در و پنجره دوجداره در استان آذربایجان شرقی فعالیت میکند. این مجموعه بازرگانی که فعالیتش را در سال ۸۹ با فروش یراق آلات در و پنجره آغاز کرد و اکنون با دراختیار داشتن نمایندگی آک پروفیل، سهم نسبتا مناسبی از بازار این محصول را در استان آذربایجان شرقی در اختیار دارد. تمرکز بر فعالیت بازرگانی و تلاش برای تکمیل سبد محصول باعث شده تا مجموعه سفیر در این سالها از رشد مطلوبی برخوردار باشد و رضایت نسبی مشتریانش را نیز به دست آورد.

حمایت برند آک پروفیل از نمایندگی های ساخت در و پنجره خود در این استان باعث شده است که در زمینه تولید و مونتاژ در و پنجره محصولاتی با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب به مشتریان نهایی عرضه گردد.در همین راستا مدیر بازرگانی و تیم فنی برند آک پروفیل به همراه نماینده محترم آذربایجان شرقی بازدید اختصاصی از کارگاههای تولید در و پنجره انجام داده و از نزدیک به بررسی نحوه کار و مشکلات آنها پرداختند. به طور کلی، همکاری با آک پروفیل و کسب نمایندگی این برند از جمله اقدامات تاثیرگذار بازرگانی سفیر در راستای تثبیت فعالیتش در بازار و تلاش برای رسیدن به رشد و توسعه ای همه جانبه بوده که مدیران دو شرکت امیدوارند در سایه همکاریهای طرفین روزبه روز شاهد شکوفایی و پیشرفت بیشتر مجموعه هایشان باشند.

    

با هم گفت و گوی آقای حمیدرضا عسگری مدیریت بازرگانی سفیر را در مورد برند آک پروفیل  و مجموعه سفیر بخوانیم.

  • در ابتدا ضمن معرفی کامل شرکت بازرگانی سفیر، درباره سابقه و پیشینه فعالیت آن کمی توضیح دهید.

فعالیت ما در این صنعت از سال ۸۹ و در زمینه فروش یراق آلات و تولید شیشه دوجداره شروع شد و از سال ۹۱ با راه اندازی شرکت بازرگانی سفیر فروش مستقیم پروفیل را آغاز کردیم. درحال حاضر این مجموعه با در اختیار داشتن ۱۰ تا ۱۲ نفر نیروی کاری مجرب در امر فروش پروفیل، یراق آلات در و پنجره و لوازم شیشه دوجداره در حال فعالیت است.

  • درحال حاضر چه محصولاتی در بازرگانی سفیر عرضه میشود؟

عمده ترین محصولاتی که در این مجموعه به فروش میرسد پروفیلهای یو.پی.وی. سی با برند آک پروفیل، محصولات کارخانه reze ترکیه و winx ترکیه و لوازم شیشه دو جداره می باشد.

  • چند سال است با آک پروفیل همکاری میکنید و نحوه آشنایی و شروع همکاریتان چگونه بود؟

فعالیت مستقیم در زمینه فروش پروفیل مربوط به سال ۹۱ میباشد،ونحوه آشنایی ما با برند آک پروفیل اینگونه بوده که مجموعه در زمینه تامین یراق آلات با شرکت آک پروفیل همکاری داشته و پس از بررسی های بیشتر از جانب ما ومجموعه بعنوان نماینده انحصاری فروش برند آک پروفیل دراستان آذربایجان شرقی معرفی شدیم.

  •  چه عاملی باعث شد از میان برندهای مختلف به سمت آک پروفیل متمایل شوید؟ مهمترین نکات مثبت و امتیازات مجموعه آک پروفیل ازنظر شما چیست؟

دلیل اصلی انتخاب برند آک پروفیل ثبات کیفیت محصول،قیمت مناسب،و ازهمه مهمتر همراهی و همدلی بسیار خوب این مجموعه است.

  • میزان حمایت و پشتیبانی مجموعه آک پروفیل از نمایندگیها چگونه است؟

میزان حمایت و پشتیبانی شرکت آک پروفیل از نظر ما بسیار ایده آل است چرا که در همه حال یاور خوبی برای نمایندگان هستند و با تمام توان ما و کلیه همکاران را حمایت میکنند. برای نمونه اخیرا مدیر بازرگانی و تیم فنی آک پروفیل مهمان ما بودند و از نزدیک با فعالیتهای ما آشنا شده و برای بهبود عملکرد ما راهکارهای بسیار مفیدی ارائه دادند.

  • ارائه خدمات پس از فروش، گارانتی و بیمه محصولات آک پروفیل در شرکت شما به چه صورت انجام میگیرد؟

ارائه خدمات به مشتریان همواره به نحو احسن انجام گرفته است و این مجموعه در هر شرایطی نسبت به محصولات تولیدی خود پاسخگو بوده است. تاکنون هیچگونه مشکل جبران ناپذیری در امر تولید پروفیل به وجودنیاورده که نیاز به گارانتی باشد، اندک ایرادات کوچکی که در تمام پروفیل های تولید شده هم وجود دارد با توجه به بازرسیهای دورهای که توسط تیم فروش و فنی مجموعه صورت میگیرد در سریعترین زمان ممکن برطرف شده و تمام مشتریان را در رضایت کامل نگه داشته اند.

  • شرایط فعلی بازار و صنعت در و پنجره را چگونه ارزیابی میکنید؟

متاسفانه شرایط فعلی بازاربا توجه به نوسانات ارز کاملا بلاتکلیف است، نوسان قیمتها بسیار زیاد است و آینده برای کسی معلوم نیست نه تولید کننده پروفیل و در و پنجره تکلیف خود را میداند و نه سازنده ساختمان. همه چیز گنگ و نامعلوم است و این عدم ثبات آسیب بزرگی به تولید داخل و این صنعت وارد کرده است.امیدواریم این وضعیت هر چه زودتر به ثبات برسد که ما هم بتوانیم در کمال آرامش به فعالیت خود ادامه دهیم.

  • درحال حاضر میزان استقبال از محصولات آک پروفیل در بازار چگونه است و آیا سهم مناسبی از بازار را در اختیار دارد؟
  • مهمترین مشکلات فعلی صنف و فعالیت شما چیست و چه راهکاری برای برون رفت از این مشکلات پیشنهاد میدهید؟

از مهمترین مشکلات صنفی ما در این مقطع زمانی، عدم ثبات قیمتهاست که بسیار آزاردهنده است البته این موضوع شامل تمام صنوف میشود؛ اما از عمده ترین مشکلات صنف خودمان میتوان به عدم نظارت لازم و کافی بر تولید، فروش و سایر فعالیتهای صنفی اشاره کرد. این شرایط باعث شده برخی همکاران متاسفانه هرمحصولی را با هر قیمتی در بازار به فروش برسانند و نظارت درستی از سوی مراجع ذیصلاح بر این فعالیتها وجود نداشته باشد. وضعیت کارخانه ها و تولید محصولات نیز به همین شکل است و دستگاههای نظارتی ازجمله اداره استاندارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و… در این زمینه کوتاهی میکنند حتی کارخانه هایی اقدام به تولید و عرضه محصول میکنند که پروانه تولید ندارند و هیچگونه نظارتی نیز بر آنها صورت نمیگیرد.

  • آیا تبلیغات تاثیری در پیشرفت کسب وکار و رونق بازار شما دارد؟بهترین تبلیغ را چه نوع تبلیغی میدانید؟

مطمئنا تبلیغ برای هر محصول و کارخانه تولیدی نقش مثبتی دارد اما نوع تبلیغ و هزینه هایی که برای تبلیغ صرف میشود اهمیت بیشتری دارد.در مجموع اگر با دید مثبت به این قضیه نگاه کنیم تبلیغ باید به گونه ای باشد که به نفع مشتری باشد و این مشتری هم شامل ما میشود که نماینده کارخانه هستیم،هم تولیدکننده پنجره که از ما پروفیل تهیه میکند و هم مشتری که آن پنجره راخریداری میکند.

 

این گفتگو در نشریه پنجره ایرانیان نیز منعکس میگردد.

فایل pdf گزارش را از اینجا دانلود کنید…